Sunday, August 18, 2013

Huhuh


| Irabien Doodle | 170813 |

Noniin, nyt pitäisi olla suurin projekti töissä tehtynä ja ylitöitä ei tulisi olla enää iltaan saakka. Laitan tänne nyt tällaisen pienen luonnoksen pitämään tilaa niin kauan, että saan jotain parempaa tehtyä. :--D

Friday, June 21, 2013

| Osthäst |

emblem_lagre_hp200613
 
 emblem_deux_hp200613
                                                    | Osthästar, Lagre och Deux | 200613 |

Että hevosia. Koska Le Cheval de Fromage (The Cheese Horse) oli joskus aikoinaan hauska ajatus, niin nyt sille on oma logonsa. Ranskahan on käännetty google translatorin ja yhden kaverin avulla baarissa.

Vasemmanpuoleinen isopäinen hevonen, jonka piirtäessä nimesin Lagreksi (koska onhan selvästi ranskalainen hevonen), on piirretty mallista koneella. Mutta koska siinä meni aivan järettömästi aikaa ja koska en nähtävästi hoksaa aina näitä suorimpia reittejä, niin oikeanpuoleisen Deux-hevosen tajusin sentään piirtää koneella kuvasta läpi. Koska YOLO.

emblems_osthast_hp-12
 
And the accompanying music:





Horse references:
Lagre
Deux

Background images (public domain):
Photo 1
Photo 2

Sunday, June 16, 2013

x

driveitlikeyoustoleit_hp
                                                               | Germafrog | 140613 |

Kaksi viikkoa töitä takana ja nyt perjantaina kerkesin viimein koneelle piirtämään. Tämän piti muistaakseni olla aluksi ihminen, mutta sitten lähti lapasesta. Nyt se on ihmissammakko, godzillan vähänkuultu pikkuserkku.

Ja koska kuuntelin repeatilla näitä allaolevia kipaleita, lätkäisin tuonne kulmaan nähtävästi huonolla resoluutiolla tekstiä niistä. Glitch mobbi on nyt kuumaa tavaraa.







Monday, May 20, 2013

Busy Busy!

bull_white_bg_sides
Bull | 2009

Vieläkään en meinaa keritä koneelle piirtämään ja nyt viikonloppunakin oli niin ihmeellisen lämpimät ilmat, että suurin osa ajasta meni ulkona ollessa (tosin mainittakoon, että kävin jopa piirtämässä ulkoilmassa terasseilun ja grillaamisen ohessa). 

Etten kuitenkaan aivan ala hiljaiseloon täällä blogin puolella, niin tässä on lähikuva vuonna 2009 piirretystä espanjalaisesta härästä, joka esiintyi tämän blogin ensimmäisessä postauksessa jo viime vuoden puolella. Itse tykkään tuosta hiukan maalausmaisesta jäljestä härän hipiällä, mutta vaalentaisin ääriviivoja nyt reippaasti ja vahvistaisin valokohtia ja varjoja lisää (nyt kaikki tummuus näyttäisi olevan juuri tuossa ääriviivassa, mutta tyyli kai tuokin. Ja nähtävästi tein myös vahvat ääriviivat tuohon edelliseen piirrokseenkin alempana). Ihan mukavan oloinen härkäläinen se on kuitenkin näinkin.

Tuesday, April 30, 2013

Slash lähti viimeinkin opiskelemaan toista ammattia.
Hän alkoi kutsumaan itseään nimikkeellä

Engineer / Guitarist.


Vitsi oli itse keksimä.

Hyät vaput!

Wednesday, April 24, 2013

Long Time No See!

hatersgonnahate850
  | The Burned Surgeon | 240413 |

Olisi varmaan pitänyt piirtää jotain pirteämpää, kun sain kesäksi yliopistolta töitä taittajana, kuvittajana ja englannin oikolukijana ja kaikki hommat vielä saman tittelin alla. Olin lähettänyt avoimen hakemuksen sinne vuosi sitten ja nyt ottivat yhteyttä, että tuletko tekemään. :D

Ylhäällä sitten kuva, jota olen jatkanut aina välillä, kun on ollut aikaa. Tuon yliopistohomman lisäksi olen työstänyt portfoliota taitto-ja kuvitusalalle ja pikkuhiljaa sekin on alkanut vetämään. Loppukevääksi olisi nyt yksi isompi toimeksianto ja aiemmin keväällä olen tehnyt pienempiä. Siinä ohessa olen yrittänyt piirtää joka päivä, vaikka koneelle en olisi aina kerennytkään.

Yllä oleva kuva lähti hahmon mustaksi pinttyneistä käsistä liikkeelle ja toimi pienenä anatomiaharjoituksena. Hartioita on ihana piirtää, mutta jalkoihin varsinkin tarvitsee vielä selvästi lisää totuttelua.

Tuesday, April 9, 2013

On a Bus!


1_bussissa1_750

1_bussissa3

Luonnostelin kahdella eri bussimatkalla tänään tällaisia ja niistä tulikin ihan hauskoja, kun lisäsin photoshopissa vielä varjostusta. Nämä on raapustettu pieneen, noin 15x10cm kokoiseen vihkoon 1mm tussilla mukavasti hytkyvässä bussissa.

Alla lähempi kuva lempparikohdasta tuosta ylimmäisestä: molempien matkustajien silmälaseja oli vänkä piirtää ja tuolla keskimmäisellä nuorella miehellä oli mielettömän hienot, siistityt pulisongit, mutta niitä en tietenkään saanut ikuistettua. (Ja nyt näyttää, että kyseisellä miehellä on jokin pallo päässä, mutta se taitaa olla edessä istuvan pipo.)

bussissa1_3_osa