Wednesday, September 10, 2014

Söndagsfrihet ja kahvikallot


|Kyllä nyt tulee hienoa|

Työharjoittelu peliprojektissa ja muut kevään ja kesän hommat ovat nyt viimein pulkassa ja mitäs minä tein? Mylläsin asunnot kaapit ja järjestelin viimein meidän olohuoneen, joka on uutta sohvaa tyhjillään odottaessa toiminut lähinnä varastona. Vaihdoin tauluja seinältä ja silitin uusiin verhoihin laskoksia (??) Walking Deadin kolmatta kautta samalla tiiraillen. Voi CORAL. Tuntuu, että nyt on saanut aivot huilia ja pikkuhiljaa voin taas palata siihen tekemiseen.

Ylhäällä laadukas kuva sunnuntailta, kun viimein tälle uudelle sohvalle olin kerännyt sekä inspiskirjan, lehtileikkeet että padin, kun mietin, että minkähänlaisen kahvirasian sitä itse haluaisin (kiitos Pauligin 3D-mallinnusmainoksen. Mainosten uhri.). Yksi ajatus, mitä tosin itselle en nyt ehkä kuitenkaan ottaisi, oli ylöspäin pystytetty, musta tai harmaja umpinainen mattapintainen (kavioeläimen??) kallo... Varmasti voittaa kisan (ittelleen sieltä tosin vain yhden saisi? Kai?) koska onhan se nyt jotain, mistä minäkin haluaisin sitä kahvia kuopsutella. Kallo.

Chilling.

Monday, August 25, 2014

Blender apuna perspektiiveihin, testailua


Testi. Kokosin Blenderissä ensin simppelin mallin rakennuksesta, että saan perspektiivin suunnilleen oikein ja tein viivat ja tasaväriset osat päälle photarissa. Nyt rakennus pomppaa kuvasta aika lailla, mutta tarkoituksena olisi jossain vaiheessa lisätä tekstuurit ja jonkinlaista rappautumista (sun muuta muokkausta itse rakenteisiinkin...? Vähän hepposelta näyttää nyt). Tausta on saanut inspiraationsa Tompan Oblivionista ja keskenhän sekin on vielä.

Testing out how to use Blender to help with the perspective. Work in progress.

Thursday, July 17, 2014

4


Pitsiä ja lisää aivohuilia. Tuota FRA:ta pyörittelin, kopioin ja liitin, että sain toistuvan kuvion.

Patterns.

Wednesday, July 16, 2014

3


Logo. Hellettä siis riittää ja melkein aloin kipuilemaan, mutta siitä onneksi päästiin. 3D-mallinnus sujuu opastuksessa hyvin, toivoisin vain itseltäni, että muistaisin kaikki vaiheet aina ekalla kertaa, mutta eihän se aina niin mene. Paljon yritän kirjoittaa ylös ja testailla uudestaan. Hirvittävä piirtämisblokki on myös vaivannut, tuntuu ettei mikään onnistu. Päätin jättää piirtämisen sitten tauolle tuon mallintamisen opettelun ajaksi ja eiköhän siitä heti seuraavana päivänä päässä pyörinyt jo useampi idea. Eli stressaaminen piirtämisestä oli sitten vetänyt aivot niin jumiin, ettei mikään idea vaikuttanut hyvältä tai edes kehityskelpoiselta. Lopulta päädyin aukaisemaan vain photarin, kuuntelemaan musiikkia ja tekemään mitä mieli lystää, noiden parin idean aloittamisestakaan en ottanut nyt paineita. Tuloksena pyörittelin mustavalkoisia logoja ja ylös heitin sitten yhden. Kyllä se siitä.

A logo to ease the silly stress.

Monday, June 2, 2014

Shrike



I usually list everything I have to remember for work and social events, but never things like "update your blog for once". Yesterday I actually wrote it down and apparently it works. Unfortunately now I remember a few other things that I was supposed to do this evening instead of drawing, but I guess that's how it's always going to be. You are never going to draw enough if you put everything else above it.

This bird started as a small colour and value practice, since I have felt for a time now that my drawing are quite flat, but I ended up discarding the colours as I wasn't happy with them. Thus I ended up continuing with a quick b&w study instead.

I'm now practicing 3D modeling with Blender daily at my internship and I'll see if I'll have anything proper to show anytime soon.

(The refecence picture for the bird can be found here.)

Oh, and I almost forgot! We went to Miami for two weeks last month and I was supposed to upload some photos from there! The trip itself was just amazing and hopefully now that I actually wrote this down here I'll remember to pick some pictures from the around 1200 photos that I took. :'D (I think quantity went over quality here. :') )

Sunday, March 30, 2014

First Update for the Year 2014 :D


| Screenhead |Textures from cgtextures.com |

Alright, so I'm back. :'D The first few months of this year have been nicely busy: I got an internship at a game project at the Oulu Game Lab (under the Oulu University of Applied Sciences / Oamk), where I work with 2D-concept design and try to get into 3D-modeling and texturing. In addition to that on my free time I'm doing another project, so unfortunately I haven't had much time to draw at home! This should change soon enough and I'll be able to post more frequently.

The picture above has nothing to do with the game we are working on, but I'll hopefully be able to tell more about it in the future. :) However, I've been doing some clothing designs there and using textures from the aforementioned site, so I tried to texture an old sketch that I had laying around in my files. I should just draw and practice a lot, lot more still. :'D

Sunday, December 8, 2013

A 8000


| Face practice | 071213 |

Finally I decided to just pick up an old magazine and draw the first interesting face that I would find (starting from the back cover). Turns out that the face that I chose is that of the Finnish artist/musician Anssi Kasitonni and apparently I made him look a lot older than he actually is (when compared to the pictures I found on the web afterwards). This took about three hours to make and the original photo that I used as reference is from the interior design magazine Deko 9/2011, p.122.