Friday, October 17, 2014

Miami, Part Two


Samalta venereissulta Miami Beachin lähettyviltä. Oli aivan hullua, että vedestä näkyi aina käytännössä pohjaan saakka. Yritettiin googletella, että kehtaako MB:llä juoda hanavettä ja vastauksena tuli, että Miami on yksi maailman puhtaimmista suurkaupungeista. Että juotiin sitten eikä kyselty enempää.

Thursday, October 16, 2014

Miami, todennäköisesti Part One

 

Testailen, saanko Bloggerin toimimaan ipadilla ja ohessa tosiaan kuva keväältä, kun päätimme, että kyllä me sinne Miami Beachille nyt mennään. Instagrammissa näitä kuvia olen jo heitellyt, mutta tännepäs en vielä, kun olen suunnitellut kirjoittavani pidemmin itse matkasta jossakin vaiheessa. Tosin tämä jo lähemmäs puoli vuotta suunnittelua kyllä alkaa vakuuttamaan minut siitä, että ehkä kannattaa vain niitä kuvia pistää ja kertoilla sitten niiden kautta. Kuvassa siis Miamin keskustan horisontti pällisteltynä tällaiselta julkimoiden takapihojen kautta kiertelevältä paatilta. Vanilla Ice nähtiin. Whaddup.

Wednesday, September 10, 2014

Söndagsfrihet ja kahvikallot


|Kyllä nyt tulee hienoa|

Työharjoittelu peliprojektissa ja muut kevään ja kesän hommat ovat nyt viimein pulkassa ja mitäs minä tein? Mylläsin asunnot kaapit ja järjestelin viimein meidän olohuoneen, joka on uutta sohvaa tyhjillään odottaessa toiminut lähinnä varastona. Vaihdoin tauluja seinältä ja silitin uusiin verhoihin laskoksia (??) Walking Deadin kolmatta kautta samalla tiiraillen. Voi CORAL. Tuntuu, että nyt on saanut aivot huilia ja pikkuhiljaa voin taas palata siihen tekemiseen.

Ylhäällä laadukas kuva sunnuntailta, kun viimein tälle uudelle sohvalle olin kerännyt sekä inspiskirjan, lehtileikkeet että padin, kun mietin, että minkähänlaisen kahvirasian sitä itse haluaisin (kiitos Pauligin 3D-mallinnusmainoksen. Mainosten uhri.). Yksi ajatus, mitä tosin itselle en nyt ehkä kuitenkaan ottaisi, oli ylöspäin pystytetty, musta tai harmaja umpinainen mattapintainen (kavioeläimen??) kallo... Varmasti voittaa kisan (ittelleen sieltä tosin vain yhden saisi? Kai?) koska onhan se nyt jotain, mistä minäkin haluaisin sitä kahvia kuopsutella. Kallo.

Chilling.

Monday, August 25, 2014

Blender apuna perspektiiveihin, testailua


Testi. Kokosin Blenderissä ensin simppelin mallin rakennuksesta, että saan perspektiivin suunnilleen oikein ja tein viivat ja tasaväriset osat päälle photarissa. Nyt rakennus pomppaa kuvasta aika lailla, mutta tarkoituksena olisi jossain vaiheessa lisätä tekstuurit ja jonkinlaista rappautumista (sun muuta muokkausta itse rakenteisiinkin...? Vähän hepposelta näyttää nyt). Tausta on saanut inspiraationsa Tompan Oblivionista ja keskenhän sekin on vielä.

Testing out how to use Blender to help with the perspective. Work in progress.

Thursday, July 17, 2014

4


Pitsiä ja lisää aivohuilia. Tuota FRA:ta pyörittelin, kopioin ja liitin, että sain toistuvan kuvion.

Patterns.

Wednesday, July 16, 2014

3


Logo. Hellettä siis riittää ja melkein aloin kipuilemaan, mutta siitä onneksi päästiin. 3D-mallinnus sujuu opastuksessa hyvin, toivoisin vain itseltäni, että muistaisin kaikki vaiheet aina ekalla kertaa, mutta eihän se aina niin mene. Paljon yritän kirjoittaa ylös ja testailla uudestaan. Hirvittävä piirtämisblokki on myös vaivannut, tuntuu ettei mikään onnistu. Päätin jättää piirtämisen sitten tauolle tuon mallintamisen opettelun ajaksi ja eiköhän siitä heti seuraavana päivänä päässä pyörinyt jo useampi idea. Eli stressaaminen piirtämisestä oli sitten vetänyt aivot niin jumiin, ettei mikään idea vaikuttanut hyvältä tai edes kehityskelpoiselta. Lopulta päädyin aukaisemaan vain photarin, kuuntelemaan musiikkia ja tekemään mitä mieli lystää, noiden parin idean aloittamisestakaan en ottanut nyt paineita. Tuloksena pyörittelin mustavalkoisia logoja ja ylös heitin sitten yhden. Kyllä se siitä.

A logo to ease the silly stress.