Monday, August 25, 2014

Blender apuna perspektiiveihin, testailua


Testi. Kokosin Blenderissä ensin simppelin mallin rakennuksesta, että saan perspektiivin suunnilleen oikein ja tein viivat ja tasaväriset osat päälle photarissa. Nyt rakennus pomppaa kuvasta aika lailla, mutta tarkoituksena olisi jossain vaiheessa lisätä tekstuurit ja jonkinlaista rappautumista (sun muuta muokkausta itse rakenteisiinkin...? Vähän hepposelta näyttää nyt). Tausta on saanut inspiraationsa Tompan Oblivionista ja keskenhän sekin on vielä.

Testing out how to use Blender to help with the perspective. Work in progress.

2 comments:

  1. Oo, mahtava idea! Tästä tulee kyllä varmasti upeen näkönen. Ei oo tullutkaan aikasemmin mieleen käyttää 3D:tä tällain perspektiivin apuna :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee, tattis! :D Pitäisi tosiaan yrittää testailla lisää ja tehdä tuo loppuun! Ja jostain aiemmin luin vähän tuosta 3D-mallinnusohjelmien käytöstä apuna perspektiiveihin, mutta tuolla työharjoittelussa sitten tämä meidän päägraafikko käytti tätä varsin nopeasti esimerkiksi justiinsa rakennusten luonnosteluun -> malli Blenderissä ja photarissa piirrettiin sitten päälle tarvittavat yksityiskohdat. Tuli sitten puheeksi tämä työtapa ja testailin kotona näin alustavasti. :-D

      Delete